روغن دانه کنجد چه خواصی دارد؟

مس، روی و کلسیم سه ماده معدنی مهمی هستند که در رشد استخوان های بدن دخیل اند. این موضوع بدین معنی است که با حفظ سطح مناسب از روغن کنجد در رژیم غذایی می تواند نرخ رشد و توسعه استخوان ها را افزایش دهید و روند درمان و رشد مجدد استخوان ها را بیشتر نمایید.

با افزایش سن، مصرف روغن کنجد به پیشگیری از پوکی استخوان و سایر موارد مرتبط کمک می کند.

  • تسکین اضطراب:

Tyrosine، در روغن کنجد، به طور مستقیم به فعالیت های سروتونین در مغز مرتبط است که می تواند موجب تقویت خلق و خوی بدن توسط آنزیم ها و هورمون هایی شود که فرد را خوشحال می کند.

به عبارت دیگر، هنگامی که شما از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، روغن کنجد می تواند باعث بهبود خلق و خویتان شود.

  • بهداشت دهان و دندان:

روغن کنجد توسط متخصصان دندانپزشکی به شدت توصیه می شود. در فرایندی به نام روغن کشی شما می توانید روغن را در دهان خود بگذارید و قبل از ریختن آن به بیرون از دهان، آن را در اطراف دندان ها بچرخانید.

به کمک روغن کنجد این فرایند می تواند شما را به دندان سفید تر و سطح پلاک دندانی کمتر برساند. اثرات آنتی باکتریایی قدرتمند در این روغن دلیل اصلی برای محافظت از سلامت دندان هاست.

  • پیشگیری از سرطان:

روغن کنجد حاوی ماده آلی به نام phytate است که به طور مستقیم با کاهش توسعه سرطان مرتبط است.

علاوه بر این، منیزیم موجود در این روغن بالاست و این ماده معدنی ضروری نیز به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. محتوای کلسیمی روغن کنجد برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ بسیار موثر است.

  • افزایش جریان و متابولیسم:

محتوای بالای روی و مس در این روغن بدین معناست که بدن می تواند در سطحی بهینه عمل کند.

این موضوع عمدتا بدین خاطر است که مس برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است. با وجود سطح بالایی از مس در این روغن، بدن می تواند مقادیر کافی از خون را به اندام ها و بافت ها برساند و سبک زندگی سالم تری برایتان به ارمغان آورد.

  • کاهش التهاب:

مس یک ماده ضد التهابی طبیعی است و می تواند به کاهش التهاب و ناراحتی ناشی از شرایط مختلفی همچون نقرس و آرتروز کمک کند. این موضوع باعث کاهش تورم مفاصل می شود و استخوان ها و رگ های خونی را تقویت می نماید.

عوارض روغن کنجد:

اگر داروهای رقیق کننده خون یا ضد لخته شدن خون مصرف می کنید باید قبل از اضافه کردن این روغن به رژیم غذایی خود، با پزشک مشورت کنید.

این روغن سطح فشار خون را کاهش می دهد و باعث رقیق شدن خون می گردد. به همین خاطر ترکیب آن با داروهای رقیق کننده خون بسیار خطرناک است.

اگر چنین شرایطی ندارید می توانید از مصرف روغن کنجد لذت ببرید.

منبع: روغن کنجد مجله سلامت

 


می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: